niedziela, 2 lutego 2014

PORADNIK Wyposażenie świnek CZ. 1 "Rodzaje i wymiary klatek"

Cześć !!!
Dzisiaj kolejny post...
Temat który będzie poruszony w tym poście będzie rozłożony na części (posty).
Dzisiaj porozmawiamy sobie o "Klatkach" dla naszych kochanych prosiaków.
  Według wszech obecnego internetu klatka dla jednej świnki powinna mieć minimum 70-80 cm szerokości, dla dwóch 80-90 cm szerokości lub więcej.
Teraz przykładowe rodzaje klatek: (nie zwracajcie uwagi na wyposażenie klatek tylko na same klatki)
1,

1. Jest to najzwyklejsza klatka. otwierana u góry i z przodu. Najbardziej popularna.

2.

2. Jest to równie popularny rodzaj klatki. Jest on wiele wy godniejszy od  (1) ponieważ otwiera się
cała przednia ścianka, dzięki temu mamy lepszy dostęp do świnki  i  "wnętrzności klatki".
 Dzięki temu świnka ma lepszy kontakt z nami i całym otoczeniem.

3.

4. 
(3 i 4) to tak zwane samoróbki. (3) Można nazwać poniekąd  wybiegiem. 
(4) jest to połączenie szkła i drewna.  Jak można  się domyślić surowe drewno nie współgra z prosiaczkowym moczem. :)
Obie te klatki/wybiegi  wymagają dość dużo wkładu pracy i materiałów,
 ale czego się nie robi dla kochanego prosiaka...

Mój Paczek posiada klatkę o wymiarach 70x40x35 (szerokość, długość, wysokość). 
Jak dla mnie to te wymiary są w zupełności wystarczające dla mojej świnki. Można jeszcze spokojnie wstawić duży dom i jakieś akcesorium. 
Jest to "rodzaj" klatki numer 1. Bardzo żałuję, że nie posiadam klatki z "rodzaju" 2 ponieważ jest ona 
wygodniejsza i ułatfiłabymi zabawę z Pączkiem i wymianę zawartości miseczki itd.

Łapcie jeszcze zdjęcia klatki ogólnie i Pączusia.:



Na te kilka dni aż do przyjścia paczki kupiłem sianko Vitapol 

Vita-Herbal rumiankowe (2% rumianku xd) i powiem wam, żę 

nie jest złe. Pączek z chęcią je :

Dzisiaj zamawiam paczuszkę dla Pączuszka i zamawiam sianko Zuzala miętowe i melisowe oraz
 zioła uzupełniające Herbal Pets i  może jeszcze coś...
Ja już od dwóch dni mam ferie więc możecie się spodziewać częstszych postów.

PS. Nie zanudzają was moje długie posty? Staram się wyczerpać temat... :)
Jeśli macie jakieś pomysły na  nowy temat do posta lub po prostu chcecie wyrazić swoją opinie na tematy opisane w postach itd. to z chęcią poczytam i odpowiem na wasze komentarz...

Zanim mnie jeszcze zabijecie, że pączuś nie ma domku to powiem - nie ma domku... narazie jeszcze coś kąbinuje... :) :) :)

Do zobaczenia w kolejnym poście... :) :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz